Кмитівський ЗДО «Капітошка»

Глибочицької сільської ради Житомирської області

Звіт керівника

 

                   З В І Т

 

 керівника Кмитівського закладу дошкільної освіти

 

             «К А П І Т О Ш К А»

 

         Хом’як  Тетяни  Сергіївни

 

  перед  колективом та громадськістю

 

 про роботу в  2020-2021  навчальному  році

 

Завдання, над якими працював  педагогічний  колектив  

у  2020/2021   навчальному  році

 

1.Формування у дошкільників розмовного мовлення шляхом використання сучасних технологій розвитку зв’язного мовлення, прозових і поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фолклорних жанрів

2.Виховання у дітей дошкільного віку патріотичних почуттів та гуманістичної моралі. 

 

І. Загальні відомості про ЗДО:

      Кмитівський заклад дошкільної освіти «Капітошка» у своїй роботі підпорядковується відділу освіти, культури, молоді та спорту Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області.

Юридична адреса закладу:  Житомирська область, Коростишівський район, с. Кмитів, вул. Житомирська, 30.

Мова виховання та навчання – українська.

Кількість груп - 2, місць  – 40.

Кількість дітей у  закладі – 40.

Заклад дошкільної освіти  працює з 8-00 до 17-00, робочий  тиждень – п’ятиденний, 9 годинний термін перебування дітей у закладі.

Зарахування дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я  дитини , карти щеплень, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.

З метою створення умов для фізичного, розумового та духовного розвитку дітей в закладі функціонує дві повністю забезпечені іграшками та дидактичним матеріалом, укомплектовані меблями групи для дошкільнят  та музично-спортивна зала.

На даний час всі потреби населення нашої місцевості щодо влаштування дітей 5-ти річного віку в ЗДО задоволені. Приймаються  заяви від батьків щодо влаштування дітей 3-річного віку до закладу.

 

ІІ.Матеріально-технічна база ЗДО:

 

Дитячий садок розміщений в одноповерховому приміщенні, загальною площею 350 кв. м.  Заклад має харчоблок, дві групові та чотири спальні кімнати, окремі для кожної групи мийки для зберігання та миття посуду, музично-спортивний зал,  власну газову котельню.

Матеріально - технічне забезпечення задовільне. Протягом  2020- 2021 навчального року за використання бюджетних коштів було проведено такі роботи: 

1. Зроблено капітальний ремонт та відкрито другу групу у закладі.

2. Добудовані вхідні веранди до входів кожної групи, що відповідає встановленим санітарним нормам.

3. Проведено утеплення, покриття та фарбування фасаду дошкільного закладу.

4. Придбано ігровий майданчик та тіньовий навіс для організації життєдіяльності дітей на свіжому повітрі.

5. Проведено просочення дерев’яних конструкцій закладу вогнетривким розчином згідно вимог Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

 

На майбутнє заплановано наступні завдання:

- благоустрій території  закладу, зокрема облаштування пішохідних доріжок для дітей та батьків;

- встановлення ігрового майданчика для обох груп та тіньового навісу;

- встановлення протипожежної сигналізації;

- ремонт огорожі навколо території дошкільного закладу.

 

Інформація про проблеми, як освітнього, так і матеріально–технічного забезпечення закладу були доведені до відома  начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Глибочицької сільської ради Войтенко Г.М .

 

Для поліпшення матеріально – технічної бази  закладу дошкільної освіти протягом навчального року:

- придбано канцтовари на суму 2118,95 грн.

- закуплено новий кухонний та частково столовий посуд - 8465,00 грн

- безконтактний термометр - 1980,00 грн;

- для забезпечення санітарного стану закладу та виконання протиепідемічних вимог придбано антисептичні та дезінфекційні засоби для рук  та для обробки поверхонь, захисні маски, латексні рукавички та килим- дезбар’єр на загальну суму -6970,50 грн;

- жалюзі горизонтальні 7 шт - 4396,00 грн;

- постільна білизна 40 комплектів - 24600,00 грн;

- холодильник BEKO - 9599,00 грн;

- пральна машинка HANSA - 5599,00 грн;

- водонагрівач ATLANTIK - 4970,00 грн;

- пилосос GORENJE - 2599,00 грн;

- тюль з карнізами 3 шт - 3200,00 грн;

- меблі в нову групу ( стінка для іграшок, столи, стільці, вішаки для рушників, шафи для роздягання, шафи для білизни, столи- тумби, мийки та навісні шафи для посуду) на загальну суму - 102660,00 грн;

- ігровий комплекс для майданчика - 63000,00 грн;

- тіньовий навіс - 14500,00 грн.

    

У закладі постійно проводяться заходи з дотримання правил охорони праці та безпеки життєдіяльності. Напередодні навчального року та в кінці березня обстежується музично-спортивний зал та  ігровий  майданчик, про що складаються відповідні акти-дозволи.  Щорічно здаються на повірку  вогнегасники. Працівники, відповідно до вимог законодавства, проходять навчання та перевірку знань з питань охорони праці.  За звітний період випадків травмування серед дітей та персоналу не зафіксовано.

 

ІІІ. Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти:

 

Головною метою Кмитівського ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

 Педагогічний процес у закладі дошкільної освіти забезпечують три педагоги: 

- директор Хом’як Тетяна Сергіївна - стаж роботи на посаді директора  9 років, має вищу освіту за спеціальністю «Вчитель української мови та літератури», у 2021 році успішно пройшла атестацію на відповідність займаній посаді директора ЗДО; 

- вихователь Бобильова-Горелікова Любов Сергіївна - стаж роботи у Кмитівському ЗДО 9 років, має неповну вищу освіту за спеціальністю «Вчитель музики»,  на даний час навчається у Житомирському Державному університеті за спеціальністю «Дошкільна освіта»; 

- вихователь Торгонська Наталія Євгенівна - стаж роботи у дошкільному закладі - один рік, має вищу освіту за спеціальністю «Вчитель початкових класів».

 При організації роботи з дітьми дошкільного віку педагоги керувалися програмою  «Українське дошкілля», брали активну участь у роботі динамічної групи за проблемною темою «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників», зокрема розробляли та виступали за темами семінарів : «Орієнтування у просторі. Поняття часу», «Етапи в роботі над арифметичними задачами, методичні прийоми», «Етапи формування вміння дітей вимірювати величини умовною міркою», «Методика формування просторових уявлень і практичної орієнтації у дітей». 

У зв’язку з притиепідемічними заходами у ЗДО через коронавірус, педагогічні працівники  співпрацювали з батьками через інтернет ресурси, займалися самоосвітою.

ЗДО за штатним розписом має двох помічників вихователів, які допомагають  педагогам якісно та комфортно організувати перебування дитини у групах.

 

Обслуговуючий персонал:

помічник вихователя - 2 ставки

кухар – 1 ставка

підсобний робітник – 0,5 ставки

прибиральник службових приміщень – 0,5 ставки

завгосп– 0,5 ставки

оператор котельні  – 0,5 ставки

 

ІV. Медичне обслуговування дошкільнят  у закладі :

   Одним з приорітетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

Загальна кількість захворювань серед  дошкільнят у цьому році збільшилася, тому здоров`я дітей та фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі потребує більш пильної уваги. Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися та аналізувалися на виробничих нарадах.  Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів : збільшено час денної прогулянки, щоденно проводились фізкультурні заняття, дотримано руховий режим дітей, проводились заняття, як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

  Питанням  проходження медичного огляду дітей у нашому закладі батьки займаються самостійно. За результатами огляду визначені групи здоров’я дітей, на які звертають увагу педагоги при організації фізкультурно-оздоровчої роботи в садочку.  У ЗДО маємо журнал здоров’я дітей, в якому щоквартально проводиться записи щодо росту та ваги вихованців. Існує тісна співпраця з місцевими ФАПами (Макарчук Л.В. та Бондаренко І.І.). Вчасно надається допомога, проводяться консультації та щеплення.  

 

V. Організація харчування дітей  у закладі  дошкільної освіти:

 

     Протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування: приготуванням страв, дотримання технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог. Постачання продуктів відбувається щотижня  за попереднім замовленням.

Продукти харчування до закладу постачають  ФОП Опанасенко І.С.  (овочі, фрукти)., ФОП Ткач О.П.(риба, крупи), ФОП Лашхіа Л.О. ( м'ясо), Коростишівський хлібзавод та  ТОВ «Акріс Логістик» (молочні продукти).  Заключені  договори , на всю продукцію видаються сертифікати відповідності та накладні. Оплата за харчування дітей здійснюється Глибочицькою сільською радою, вона становить 50 гривень  в день на одну дитину старшого віку та 35 гривень на дітей до трьох років, батьківська доплата складає 40%. Діти із малозабезпечених сімей ( 1 дитина) та діти учасників АТО харчуються безкоштовно ( 2 дитини), багатодітні сім’ї вносять 20% батьківської доплати ( 1 дитина).

На харчоблоці  технологічне та холодильне обладнання знаходиться в робочому стані.  

Кухар Повстюк Оксана Валеріївна  працює відповідно отриманій освіті. Діти в закладі мають триразове збалансоване харчування, меню затверджено спеціалістами Держпродспоживслужби. Норми харчування в закладі дошкільної освіти виконуються на 98 %.

 

VI. Освітньо-виховний  процес у закладі  дошкільної освіти:

 

Освітньо-виховний процес планувався педагогами згідно вимог програми «Українське дошкілля». Робота регламентувалась календарним планом, для більш ефективної та системної роботи вихователі складали перспективний план за тематичними блоками, який охоплював всі напрямки розвитку вихованців та координував діяльність педагогічного колективу.

 

  Керуючись вимогами сьогодення та дотримуючись притиепідемічних заходів, у групах меблі  розташовано за зонами, столики для дітей стоять  відповідно до рекомендацій, щоб вихованці розміщувались та грались невеликими групами.

 

    Ігрові кімнати мають в достатній кількості іграшки, настільно-друковані та конструктивні ігри, які відповідають віковим особливостям дітей . Все зручно розташовано, кожен вихованець може знайти собі заняття до душі. Також для кращого фізичного здоров'я дітей в садочку функціонує 

музично-спортивний зал, у якому є різне спортивне приладдя (зокрема м'ячі, скакалки, гімнастичні палки, доріжки здоров'я)  для якісної організації рухової активності дитини. У цьому році в залі ми проводили свята та розваги для дітей  без участі батьків, але все було відзнято і зроблено відео-звіти.

   У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив  під керівництвом директора Хом’як Т.С. працювали згідно річного плану роботи Кмитівського ЗДО та плану відділу освіти, культури, молоді та спорту Глибочицької сільської ради.  

Завдання закладу виконувались згідно річного плану .

   Педагогічний колектив приділяв велику увагу розвитку мовлення дошкільнят.  Під час різних видів діяльності вихованці не лише діяли, але й коментували свої дії, ділилися враженнями. Покращенню мовлення дітей сприяли мовленнєві заняття, дидактичні ігри, артикуляційні гімнастики, театралізовані ігри. Вихователі постійно спілкувалися з дітьми, організовували спеціальні ігри, слідкували за правильною вимовою у вихованців.

    Вихователь старшої групи Бобильова-Горелікова Л.С. використовувала опорні картинки для вивчення віршів, вчила дітей переказувати почуте, організовувала виступи - театри, де старші дошкільнята виступали перед меншими. Це дало значні результати: більша  кількість дошкільнят самостійно складають сюжети, передають зміст казок, відтворюють загадки, вірші, ознайомлені з основними одиницями мовлення, чітко і правильно вимовляють звуки.

     Під час ігор вихователь молодшої групи Торгонська Н.Є. спонукала дітей до мовної взаємодії, вчила їх озвучувати свої дії. Слухання віршів чи оповідань  супроводжувалось показом картинок, опорними схемами для кращого подальшого відтворення, виконанням простих, доступних для дитини рухів. Мовлення дітей молодшої групи покращилось, але потрібно продовжити роботу з цього напрямку, шляхом взаємодії з сім'ями вихованців, наданням порад для батьків щодо розвитку мовлення дітей у родині. Деякі  вихованці  погано  розмовляють та  вимовляють слова ( особливо  діти 3-4 річного  віку), вживають русизми при спілкуванні. Багатьом батькам надана пропозиція відвідати з дитиною логопеда для кращого розуміння проблеми.

    Для  виховання у дошкільнят патріотичних почуттів протягом року педагоги працювали за такими тематичними блоками «Народні ігри та забави», «Я та моя родина», «Моя рідна Україна», «Свято Великодня». Дітям прищеплювалась любов до своєї країни, до сім’ї, до традицій та обрядів свого народу. У нас пройшло спортивно-розважальне свято до дня козацтва, розвага «Масляна походжає, діточок розвеселяє», Шевченківський день, День вишиванки.

    Належна увага приділялась організації роботи з персоналом та вихованцями щодо попередження травматизму та безпеки життєдіяльності. Діяльність закладу була спрямована на виховання у всіх учасників освітньо-виховного процесу свідомого виконання норм і правил безпечної поведінки в повсякденній діяльності. У жовтні та квітні проведено Тиждень безпеки дитини, під час якого з дітьми провели заняття,  сюжетно-рольові ігри за різноманітними темами з ОБЖД, що забезпечують охорону життя і здоров’я дошкільнят.

    

VII. Управлінська діяльність у закладі  дошкільної  освіти:

 

Відповідно до річного плану роботи ЗДО адміністрацією закладу протягом навчального року ведеться вивчення стану освітнього-виховного процесу через відвідування занять вихователів, спостереження за діяльністю дітей. Протягом року значно зріс фаховий рівень педагога Бобильової-Горелікової Л.С. Вона бере активну участь у роботі динамічної групи, має досвід та наробки, якими ділиться з іншими фахівцями. Вихователь Торгонська Н.Є. теж брала активну участь у роботі динамічної групи, розробляла та організовувала проведення Масляної та Дня вишиванки. Педагоги взаємовідвідували  заняття для обміну досвідом, опрацювали теми «Реалізація ідей В.Сухомлинського у формуванні життєвої компетентності дитини», «Організація образотворчої діяльності дітей», провели колективний перегляд заняття з мовленнєвого розвитку у старшій групі.

Директором  Хом’як Т.С. було створено  належні умови для самовдосконалення педагогічних працівників, проводилась оцінка їх діяльності. Вихователі брали участь у педагогічних радах. Постійно проводились оперативні перевірки та  двічі - тематичні -  у листопаді та березні 2021 року. Робота педагогів задовільна, вони досягли значних результатів у своїй роботі.

 

VIII. Робота з батьками та громадськістю у ЗДО:

     

    Колектив дитячого садка приділяв велику увагу психологічному комфорту перебування дітей у закладі, формуванню тісного взаємозв'язку закладу дошкільної  освіти з сім'єю. Незважаючи на притиепідемічні вимоги та заборони, на належному  рівні проводилась робота з родинами вихованців. Педагоги проводили індивідуальні бесіди та консультації з батьками дітей, що давало змогу вихователю краще зрозуміти кожну дитину, перейматися її проблемами. Батьки розуміли проблеми закладу,  співпрацювати із педагогами  щодо виховання і розвитку дошкільнят, як у сім'ї , так і в садочку.

 

Не зважаючи на ряд проблем, ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати. Ми прагнемо, щоб наш дитячий садок став місцем, де діти можуть розвиватися, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої здібності, товаришувати, весело проводити час.

Логін: *

Пароль: *