Кмитівський ЗДО «Капітошка»

Глибочицької сільської ради Житомирської області

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/36490405/a0b29d52dbe951ac46426bee980a05d5.docx

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/36490405/edc67d520d2a770cb643bac83ad8e2b0.docx

Додаток   2

                                                                               Критерії та індикатори

                                                    для самооцінювання освітніх і управлінських процесів

 Кмитівського закладу дошкільної освіти «Капітошка» Глибочицької сільської ради Житомирського району

                                                                                   Житомирської області

І. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти

Вимога організації освітніх і управлінських процесів у ЗДО

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

Оцінка

 

1.1.Створення безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці

1.1.1. Територія, будівлі та приміщення закладу дошкільної освіти мають належні умови, є безпечними і доступними і комфортними.

1.1.1.1. Улаштування території та приміщень закладу, споруди і обладнання є безпечними.

1.1.1.2.Забезпечена архітектурна доступність території та приміщення будівлі.

1.1.1.3. Забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги.

1.1.1.4. Облаштовано та використовується ресурсна кімната / осередок для проведення відповідних занять з дітьми з ООП.

 

Вивчення документації, спостереження.

 

 

1.1.2. Заклад дошкільної освіти забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу та профілю  закладу.

1.1.2.1. Обладнання основних приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, віку та зросту дітей.

1.1.2.2. Приміщення для роботи зі здобувачами освіти забезпечені необхідним обладнанням  у відповідності до типу закладу.

 

 

Вивчення документації, спостереження ( освітнє середовище), опитування батьків та педагогічних працівників.

 

1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій та дотримуються їх.

1.1.3.1. У закладі проводяться навчання  щодо охорони праці, пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності. правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

1.1.3.2. Працівники закладу дошкільної освіти знають та дотримуються послідовності дій у разі виникнення пожежі чи інших надзвичайних ситуацій, правила охорони праці та безпеки життєдіяльності.

 

Вивчення документації, анкетування працівників закладу дошкільної освіти, спостереження.

 

1.1.4. У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.

1.1.4.1. У закладі забезпечено різноманітне, безпечне, корисне та збалансоване харчування, що відповідає потребам дошкільнят, виконуються норми.

1.1.4.2. Організовано безпечне харчування.

1.1.4.3. Харчування дошкільнят здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

1.1.4.4. Організація харчування сприяє формуванню культурно-гігієнічних навичок дошкільнят та  культури здорового харчування.

 

Вивчення документації, спостереження, опитування/ анкетування батьків.

 

1.1.5. У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дошкільнят.

1.1.5.1. У Кмитівському ЗДО забезпечується медичне обслуговування дошкільнят, у разі потреби надається невідкладна медична допомога.

1.1.5.2. Проводиться фізкультурно-оздоровча робота у різних формах та здоров’язбережувальні заходи.

1.1.5.3. У Кмитівському ЗДОвживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму.

1.1.5.4. Ведеться санітарно-просвітницька робота серед дітей та батьків з питань здорового способу життя, загартування,, раціонального харчування, профілактики травматизму і т.д.

1.1.5.5. У закладі наявне фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар для розвитку основних рухів та фізичних якостей дошкільнят.

1.1.5.6. У ЗДО здійснюється медико-педагогічний контроль за організацією фізичного виховання.
 

 

Вивчення документації, спостереження (освітнє середовище), анкетування педагогічних працівників.

 

1.2. Створення освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації та булінгу.

1.2.1.1. Керівник та працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.

1.2.1.2. Розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка.

1.2.1.3. Працівники та батьки вважають, що освітнє середовище Кмитівського ЗДО  є безпечним і психологічно комфортним.

 

Вивчення документації, опитування, анкетування батьків.

 

1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивальног, мотивуючого освітнього простору

1.3.1. У ЗДО створено умови для організації освітнього процесу, інтеграції та соціальної адаптації здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.

1.3.1.1. У закладі можливе забезпечується надання додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять(послуг) для дошкільнят з особливими освітніми потребами, що визначені індивідуальною програмою розвитку( у разі потреби).

1.3.1.2. У ЗДО організовано освітній процес для дітей з ООП ( створено команду психолого-педагогічного супроводу, розроблено індивідуальні програми розвитку), відстежується результативність діяльності команди психолого-педагогічного супроводу тощо (за потребою).
 

Вивчення документації, спостереження, анкетування батьків та працівників.

 

1.3.2. Заклад дошкільної освіти взаємодіє із батьками дошкільнят з особливими освітніми проблемами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, за потреби  залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (якщо є здобувачі освіти з ООП)

1.3.2.1. У закладі  індивідуальна програма розвитку розробляється за участі батьків та створено умови для залучення асистента дитини в освітній процес ( за потребою).

1.3.2.2. Є асистент вихователя, який у спіпраці з педагогами організовує освітній процес.

1.3.2.3. Забезпечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, навчально-реобілітаційним центром чи іншими закладами ( за потреби) щодо супроводу та підтримки дошкільнят з особливими освітніми потребами.

 

 

Вивчення документації, анкетування педагогічних працівників та батьків.

 

 

1.3.3. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти спрямоване на реалізацію завдань Державного стандарту.

1.3.3.1. Предметно-простороке розвивальне середовище, створене в основних приміщеннях Кмитівського ЗДО, відповідає віковим особливостям дошкільнят та сприяє формуванню у них ключових компетентностей.

1.3.3.2. Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування предметно-просторового розвивального середовища в закладі відповідає встановленим вимогам.

 

Спостереження, опитування педагогічних працівників.

 

 

ІІ. Здобувачі дошкільної освіти, забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку,набуття нею життєвого соціального досвіду.

2.1. Дотримання вимог Державного стандарту.

2.1.1. У закладі дошкільної освіти реалізується Державний стандарт.

2.1.1.1. У закладі реалізовується освітній процес відповідно до освітньої програми, що повністю забезпечує реалізацію Державного стандарту.

2.1.1.2. Організація освітнього процесу у Кмитівському ЗДО сприяє набуттю дитиною ключових компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою Державного стандарту.

2.1.1.3. Створено умови для реалізації варіативної складової Державного стандарту для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу - гуртки, секції ( за згодою батьків та з урахуванням індивідуальних особливостей дошкільнят).

 

Вивчення документації, спостереження, анкетування/опитування педагогічних працівників та батьків.

 

 

2.1.2.У ЗДО здійснюється внутрішній моніторинг розвитку компетентностей здобувачів дошкільної освіти.

 

2.1.2.1. Здійснюється аналіз розвитку компетентностей дошкільників , приймаються відповідні управлінські рішення  щодо корекції освітнього процесу і розвитку дошкільника.

Вивчення документації, опитування педагогічних працівників.

 

2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі.

2.2.1. У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання   розпорядку дня .

2.2.1.1. Схема організації життєдіяльності дітей дошкільного віку у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різних видів діяльності ( занять, перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності прийомів їжі).

2.2.1.2. Гранично допустиме освітнє навантаження відповідає віку дітей.

Вивчення документації, спостереження, опитування/анкетування педагогічних працівників.

 

 

ІІІ. Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти.

3.1.Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітньо-виховного процесу.

3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність та аналізують її результативність.

3.1.1.1. Форми та види планів педагогів для організації освітньо-виховної діяльності є індивідуальними для кожного вихователя, розглядаються та схвалюються педагогічною радою.

3.1.1.2. Педагогічні працівники закладу планують освітньо-виховний процес за вибраною системою, спираючись на чинну програму та оцінюють  результативність своєї роботи.

 

Анкетування педагогів, спостереження, вивчення документації.

 

3.1.2.  Педагогічні працівники застосовують  технології та методики, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями .

3.1.2.1. Педагогічні працівники володіють знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей дошкільного віку, знають їх індивідуальні можливості та потреби, гнучко та варіативно застосовують різні форми та методи організації освітньо-виховного процесу.

3.1.2.2. Вихователі у своїй роботі застосовують здоров’язберігаючі, мультимедійні, інформаційно-комунікативні технології.

3.1.2.3. Педагоги у своїй роботі застосовують особистісно-зорієнтовані технології.

 

Спостереження

 ( організація життєдіяльності), опитування/анкетування педагогічних працівників.

 

 

3.1.3. Педагогічні працівники використовують та/або  створюють  освітні ресурси.

3.1.3.1. Педагоги закладу використовують та/або створюють освітні ресурси ( презентації, дидактичні ігри, методичні розробки, вебсайти), мають публікації з професійної тематики та оприлюднені методичні розробки.

Опитування/анкетування педагогічних працівників.

 

3.1.4. У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова

 

 

3.1.4.1. Працівники закладу дошкільної освіти сприяють популяризації державної мови та застосовують її під час виконання своїх посадових обов’язків.

3.1.4.2. У роботі з дошкільнятами педагоги створюють умови для опанування дітьми державною мовою.

 

Спостереження, опитування/ анкетування працівників,  педагогів та батьків.

 

3.2.Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

3.2.1. Педагогічні працівники підвищують кваліфікацію

3.2.1.1. Педагогічні працівники закладу обирають різні види, форми та напрямки підвищення рівня своєї професійної майстерності.

 

Вивчення документації, анкетування педагогів.

 

3.2.2. Педагогічні працівники є учасниками методичної роботи закладу

 

3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь у діяльності професійних спільнот закладу ( робочі, творчі, динамічні групи), проводять майстер класи, консультації тощо.

Вивчення документації, опитування педагогів.

 

3.3.Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу

3.3.1. Педагоги співпрацюють з батьками з питань розвитку, навчання  та виховання їх дітей, забезпечують постійний зворотній зв'язок.

3.3.1.1. У закладі налагоджена конструктивна комунікація педагогів із батьками в різних формах та на принципах взаємодовіри, взаємоповаги, взаєморозуміння та співпраці.

Вивчення документації, опитування батьків.

 

3.3.2. У закладі дошкільної освіти налагоджена практика педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці

3.3.2.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом.

Опитування/анкетування працівників.

 

 

3.3.3. У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього  процесу.

3.3.3.1. Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньо-виховному процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини, сприяють її особистісному розвитку.

Опитування /анкетування батьків, педагогів, спостереження за організацією життєдіяльності дошкільнят.

 

3.4.Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

3.4.1. У Кмитівському ЗДО налагоджена система методичної роботи.

3.4.1.1. Методична робота дитячого садка спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітньо-виховного процесу, професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги.

3.4.1.2. Забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти.

3.4.1.3. Методичний простір є інформативним, змістовним, доступним, сучасним; задовольняє потреби педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.

Вивчення документації, опитування педагогічних працівників, спостереження за освітнім середовищем.

 

 

IV. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

4.1. Сформованість  стратегії розвитку закладу дошкільної освіти

4.1.1. У Кмитівському ЗДО є документ, що визначає стратегію розвитку закладу.

4.1.1.1. Стратегія розвитку Кмитівського ЗДО відповідає особливостям та умовам його діяльності ( тип закладу, мова навчання, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти, обсяг та джерела фінансування).

 

Вивчення документації, анкетування педагогічних працівників.

 

4.1.2. У закладі дошкільної освіти є план роботи на навчальний рік та літній період.

4.1.2.1. План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності.

4.1.2.2. Працівники закладу дошкільної освіти та батьки здобувачів залучаються до розроблення плану роботи закладу.

 

Вивчення документації, опитування працівників та батьків.

 

4.1.3. У закладі сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти.

4.1.3.1. У ЗДО здійснюється систематичний аналіз функціонування внутрішньої системи якості освіти.

Вивчення документації, опитування працівників

 

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

4.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища.

4.2.1.1. Працівники та батьки дошкільнят задоволені загальним психологічним кліматом у ЗДО і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними.

 

Опитування батьків та педагогічних працівників.

 

4.2.2. Кмитівський ЗДО оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

 

4.2.2.1. Заклад забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу ( сайт,  сторінки у соціальних мережах).

 

Спостереження опитування батьків.

 

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

4.3.1. Керівник ЗДО формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатних нормативів та типу закладу.

4.3.1.1. У закладі укомплектовано кадровий склад.

4.3.1.2. Педагогічних працівників ЗДО приймають на роботу та звільняють з роботи з урахуванням вимог чинного законодавства.

Вивчення документації.

 

4.3.2. Керівник закладу дошкільної освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності.

4.3.2.1.Керівник Кмитівського ЗДО застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

 

Опитування педагогічних працівників.

 

4.3.3. Керівник ЗДО сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

4.3.3.1. Керівник створює умови для підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес.

 

Вивчення документації, опитування педагогів.

 

4.4. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвитку громадського самоврядування.

4.4.1. Організація діяльності закладу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу.

 

4.4.1.1. Працівники вважають, що їх права не порушуються.

4.4.1.2. Права дітей в Кмитівському ЗДО не порушуються.

Опитування працівників та батьків.

 

4.4.2. Керівництво ЗДО створює умови для розвитку громадського самоврядування.

4.4.2.1. У закладі діють органи громадського самоврядування,  пропозиції працівників закладу та батьків дошкільнят отримують оцінку та враховуються під час прийняття управлінських рішень.

 

Вивчення документації, опитування працівників.

 

4.4.3. Встановлено режим роботи закладу дошкільної освіти.

4.4.3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби  всіх учасників освітньо-виховного процесу, особливості діяльності закладу.

Вивчення документації, спостереження, опитування працівників.

 

 

4.4.4. У ЗДО у належному стані утримується матеріально-технічна база.

 

4.4.4.1. Керівник вживає заходів щодо утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу.

Вивчення документації, анкетування батьків та працівників.

 

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

4.5.1. Заклад дошкільної освіти впроваджує та дотримується  політики академічної доброчесності.

4.5.1.1. Керівник забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення.

4.5.1.2. Педагогічні працівники дотримуються правил академічної доброчесності під час провадження педагогічної та наукової ( творчої) діяльності.

 

Вивчення документації.

 

4.5.2. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню у працівників та батьків дошкільнят негативного ставлення до корупції.

4.5.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків дітей негативного ставлення до корупції.

 

Вивчення документації, опитування педагогів  та анкетування  батьків.

 

 

 

Логін: *

Пароль: *